انواع بیزینس کارت(انواع کارت ویزیت) برای ارائه اطلاعات تماس به دیگر افراد و مشتریان در کسب و کار استفاده میشود. در کشورهایی مانند چین و ژاپن تبادل انواع بیزینس کارت (انواع کارت ویزیت) به صورت یک مراسم برگزار می شود و قوانین مخصوص به خود را دارد. کارت ویزیت معمولا در ابعاد مستطیلی با ابعاد 6 به 9 طراحی و ساخته می شود.
البته کارت های خلاقانه زیادی وجود دارد که در ابعاد مختلف و با مواد مختلفی مانند چوب، پلاستیک و … ساخته می شوند. معمولا روی کارت ویزیت اطلاعات شخصی و یا کسب و کار به همراه اطلاعات تماس قرار میگیرند و در پشت آن پیشنهاد میکنم از لوگو و شعار کسب و کارتان برای برندسازی (برندینگ) به جای زبان های دیگر استفاده کنید. انواع بیزینس کارت (انواع کارت ویزیت) ها به دلایل و روش های مختلفی رد و بدل می شوند؛ ممکن است متصل به فاکتور باشند و یا پشت آن ها جمله «از خرید شما متشکریم» نوشته شده باشد و یا حتی از آن ها برای تبلیغ و معرفی محصول و شرکت خاصی استفاده شود.
اما موضوعی که ما بیشتر بر روی آن متمرکز هستیم رد و بدل انواع بیزینس کارت (انواع کارت ویزیت) به صورت فرد به فرد است که ابزاری مهم برای شبکه سازی است.
ممکن است این سوال را بپرسید که چرا در عصر دیجیتال که حتی کودکان هم به ابزارهای دیجیتال دسترسی دارند، ما همچنان به انواع بیزنیس کارت (انواع کارت ویزیت) احتیاج داریم؟ آیا این روش قدیمی نشده و از مد نیافتاده است؟
خب، به نظر خیلی از مدیران این طور نیست. در ادامه با هفت دلیل به شما میگویم که چرا اگر صاحب کسب و کاری هستید بهتر است همیشه بیزینس کارت (کارت ویزیت) چاپ شده خود را برای شبکه سازی به همراه داشته باشید.
اگرچه امروزه ابزارهای دیجیتال مانند گوشیهای هوشمند همه جا پیدا میشوند، اما هنوز هم دادن اطلاعات تماستان به شخصی دیگر بوسیله یک بیزینس کارت (کارت ویزیت) چاپ شده، سریعتر و راحتتر است. میتوانید اطلاعات موردنظرتان را برای هرکسی ایمیل کنید اما این مساله مستم گرفتن آدرس ایمیل طرف مقابل و ارسال ایمیل در یک وقت مناسب است.
از طریق گرفتن شماره تلفن همراه دیگران و یا امکاناتی مانند بلوتوث هم این کار امکانپذیر است اما تمامی این کارها وقتگیر است. بنابراین به نظر میرسد سریعترین راه ممکن ارائه انواع بیزینس کارت (انواع کارت ویزیت) باشد.
برخی از مردم ابزار دیجیتال در اختیار ندارند. شاید در نظر اول این مساله کمی عجیب به نظر برسد. اما واقعیت همین است که هنوز هم تعداد زیادی از افراد هستند که میانه خوبی با این ابزار ندارند و یا حداقل همیشه آن را همراه خود به همه جا نمیبرند. پس اگر میخواهید چیزی به این افراد بفروشید بهتر است بیزینس کارت (کارت ویزیت) خود را همراه داشته باشید.
بیزینس کارت (کارت ویزیت) ها همیشه و همه جا در دسترس شما هستند. هیچ زمانی پیش نمیآید که به دلیل نداشتن آنتن یا قطعی اینترنت به آنها دسترسی نداشته باشید. حتی در جاهایی مثل بیمارستان یا هواپیما که مجبورید ابزار دیجیتال خود را خاموش کنید، براحتی میتوانید بیزینس کارت (کارت ویزیت) خود را به هرکس که میخواهید بدهید.
بیزینس کارت (کارت ویزیت) به کسب و کار شما اعتبار میدهد. مردم میخواهند با کسی وارد معامله شوند که بتوانند به او اعتماد کنند. زمانی که افراد مختلف برای نخستین بار با کسب و کاری برخورد میکنند، که اعتبار یا نام و نشان شناختهشده ای ندارد، قضاوتشان از روی آنچه در ظاهر میبینند شکل میگیرد. داشتن یک بیزینس کارت (کارت ویزیت) با ظاهری شکیل و مناسب در برخورد اول روی این قضاوت اثر مثبتی میگذارد.
بیزینس کارت (کارت ویزیت) فرصت خوبی برای تبلیغ و ترویج کسب و کار شماست. به محض اینکه بیزینس کارت خود را به کسی ارائه میدهید در واقع کارتان را تبلیغ میکنید، و امیدوارید که آن فرد برای خرید خدمت یا محصولتان به زودی با شما تماس بگیرد. بنابراین بهتر است از این فرصت استفاده کنید و این کارت را طوری طراحی کنید که اطلاعات کاملتری از حوزه فعالیت و تخصص شما را ارائه دهد و در ذهن مشتری شما هم به خوبی باقی بماند.
بیزینس کارت (کارت ویزیت) ها در برخی شرایط و فرهنگها برای بستن قرارداد و یا توافق در مورد مسائل کاری ضروری هستند. در بسیاری از کشورها رد و بدل کردن بیزینس کارتها مقدمه ایجاد روابط تجاری است و در واقع جزو تشریفات این کار محسوب میشود.
بیزینسکارتها شبکه سازی را تسهیل میکنند. اگرچه امروزه بخش زیادی از شبکهسازیها و ارتباط با افراد مختلف در فضای مجازی اتفاق میافتد، اما ارتباطات چهره به چهره و رودررو هنوز هم نقش مهمی در شبکه سازی و شکل گیری ارتباطات تجاری ایفا میکنند که در این شرایط داشتن بیزنس کارت اهمیت زیادی پیدا میکند.
“چگونه بیزینس کارت (کارت ویزیت) تاثیرگذاری داشته باشیم”
حالا که اهمیت داشتن بیزینس کارت (کارت ویزیت) به خوبی برایتان روشن شد، بهتر است بگوییم که بیزینس کارت فقط یک کارت مقوایی ساده کوچک با اطلاعاتی مثل نام و شماره تماس و آدرس ایمیل شما نیست. در واقع هزاران راه برای فرمت و طراحی کارامدتر و جذابتر این کارتها وجود دارد. اگر این چند قاعده و اصول را که در ادامه برایتان میگوییم رعایت کنید، مطمئن باشید که بیزینس کارت شما برندتان را حمایت کرده و برای رونق کسب و کارتان مفید خواهد بود.
کوچک کردن سایز فونت و ارائه اطلاعات جزئیتر و بیشتر بر روی بیزینس کارت (کارت ویزیت) ، راه حل خوب و وسوسهکنندهای به نظر میرسد. اما اگر بخواهید اطلاعات زیادی مثل نام، نام برند، سمت شغلی، شماره تلفن، آدرس ایمیل و وبسایت و پروفایلتان در همه شبکه های اجتماعی را در کارت درج کنید، عملا توجه گیرنده کارت را برای اطلاعات ضروری از دست میدهید و به عبارت خودمانیتر او را گیج میکنید. باید کاری کنید که او بتواند تا حدودی اطلاعات ضروری شما را بخاطر بسپارد.
فونتهای فانتزی بامزه هستند اما استفاده از آنها جا و مکان مخصوص به خود را دارد و بیزینس کارت جای مناسبی برای آنها نیست. فونتهای مورد استفاده در بیزینس کارت (کارت ویزیت) نباید خیلی کوچک، فانتزی و با ترکیب عجیب و نامتعارف باشند و باید به راحتی خوانده شوند. اگر دوست دارید میتوانید لوگوی مندرج در کارتتان را کمی فانتزی و جالب طراحی کنید اما متن را حتما ساده نگه دارید.
سفارش طراحی چهره سیاه قلم حضوری و غیر حضوری
بهترین راه افزایش بازدهی کسب و کار شما